< Questions

11/2011

Edit | Delete

11/2011

Legend

Groen moet blijven in park Duin- en Kruidberg

Gemeente is voornemens om groot gedeelte van het voetbalveld in het park Duin-en Kruidberg als nieuwe locatie voor een skatepark op te geven! Dus GROEN ERUIT en BETON ERIN! Dit lijkt mij toch behoorlijk tegenstrijdig met de Aveense initiatieven, tegels eruit, groen erin! Het groen moet blijven in het park Duin en Kruidberg!

🚨 Municipality plans to replace green space with concrete for a skatepark in Duin- en Kruidberg park
  • πŸ’‘ Keep the green space in Duin- en Kruidberg park
    • β˜€οΈ Removing green space contradicts Amstelveen's initiatives for more greenery

Vervang onze kale struiken en maak ons hof weer GROEN

Vervang de kale struiken op het Daelenbroeck hof voor GROEN en fleurig!Wij wonen al jaren met veel plezier op de Daelenbroeck in de Westwijk, op ons hof spelen de kinderen, ontmoeten wij elkaar en allen kijken wij met de keuken op de struiken midden in het hof. Al enige jaren worden de struiken echter kaalgevreten door buxusrupsen. Het geknipser van de etende rupsen is hoorbaar, de uitwerpselen liggen rondom de borders, de struiken worden dor en kaal en raken uiteindelijk vol wit spinsel. Als de vlinders uitkomen zitten onze woningen enige tijd vol met motten. Het is onsmakelijk en onwenselijk. Echter laat de gemeente ons in de kou staan. Voor de tweede keer is onze aanvraag voor vervanging afgewezen vanwege een tekort aan budget. Om eigenhandig met alle buren zelf de struiken verwijderen wordt ons ten strengste afgeraden. Om deze zomer overlast te voorkomen hebben we dan naar op eigen initiatief met alle buren de struiken kort geknipt. Tussen de kale stronken in de borders hebben we bloemen gezaaid, die enkele dagen later door de plantsoenendienst zijn weg geschoffeld. We lezen nu dat er wel 100.000 euro budget is om Amstelveen groener te maken. Want Groen Moet Je Doen! Naar ons idee hebben wij inmiddels al flink wat gedaan om onze motivatie voor een groene leefomgeving kenbaar te maken. Dus bij deze Amstelveen: geef ons weer een mooi groen hof terug, het zal ons erg goed doen! Zoveel hoeft dat toch niet te kosten? Vriendelijke groeten namens alle bewoners van de Daelenbroeck in de Westwijk

🚨 Municipality refuses to replace damaged bushes due to budget constraints
  • πŸ’‘ Replace the bare bushes with new green plants using available municipality budget
    • β˜€οΈ There is municipal budget available for greening Amstelveen
    • β˜€οΈ Replacing the bushes would not be very expensive
🚨 Bushes in Daelenbroeck courtyard are being destroyed by boxwood moths
  • πŸ“– I can hear the caterpillars eating and see their droppings around the borders
  • πŸ“– I live in Daelenbroeck where we tried to improve the situation by trimming the bushes and planting flowers, but the municipality removed our plantings
  • πŸ’‘ Residents trim bushes themselves to prevent summer nuisance
    • 🌧️ Residents are not allowed to remove bushes themselves
    • 🌧️ This action is strongly discouraged by authorities
  • πŸ’‘ Residents trim bushes themselves to prevent summer nuisance
    • 🌧️ Residents are not allowed to remove bushes themselves
    • 🌧️ This action is strongly discouraged by authorities
  • πŸ’‘ Residents planted flowers between bare bushes
    • 🌧️ Park service removed the planted flowers
  • πŸ’‘ Replace the bare bushes with new green plants using available municipality budget
    • β˜€οΈ There is municipal budget available for greening Amstelveen
    • β˜€οΈ Replacing the bushes would not be very expensive
🚨 Residents' own green initiatives are being thwarted
  • πŸ“– I live in Daelenbroeck where we tried to improve the situation by trimming the bushes and planting flowers, but the municipality removed our plantings

Oude plantsoenen opleuken

Aan de legmeerdijk zijn veel plantsoenen met prikkel bosjes. Zouden deze niet vervangen kunnen worden door wat leukere vaste planten. Wat zomer en winter planten zodat het altijd een fleurig geheel is.

🚨 Plantsoenen aan de Legmeerdijk zijn onaantrekkelijk door prikkelstruiken
  • πŸ’‘ Vervang prikkelstruiken door vaste planten met afwisselende bloeiperiodes

Groenbestrating

Door klimaatverandering moet Amstelveen rekening houden met toenemende kans op wateroverlast of overstromingen, dit kan verholpen worden door groenbestrating. Groen maakt de openbare parkeerruimte bij de Loggers aantrekkelijk voor gebruikers.

comments
  • Goed idee. De straat ziet er veel mooier uit en de afwatering is beter.
🚨 Climate change increases the risk of flooding and water problems in Amstelveen
  • πŸ’‘ Install green paving in parking spaces near Loggers
    • β˜€οΈ Improves water drainage
    • β˜€οΈ Makes the street look more attractive

Opfleuren groenstrook Jasmijnlaan

Ter hoogte van de Jasmijnlaan 43-55 ligt al een mooie groenstrook maar deze kan zeker wel wat opgefleurd worden. Het wordt nu vooral als hondenuitlaatplek gebruikt en er ligt veel afval. Er is zeker plek voor meer diverse planten en/of mooie bloemen.

comments
  • Heel goed idee, de groenstrook kan zeker veel leuker/ mooier
  • @Marco Lath dank je!
  • Ben het er zeker mee eens, meer kleur en groen, zeker doen!!!!
  • @RenΓ© Bartels ja toch? Met wat andere en meer planten kan je een hoop doen
🚨 Green strip near Jasmijnlaan is mainly used as dog walking area and contains a lot of waste
🚨 The grass strips along Burgemeester Wiegelweg lack color and biodiversity
  • πŸ’‘ Add more diverse plants and flowers to enhance the green strip
    • β˜€οΈ Adding plants can have a significant positive impact
  • πŸ’‘ Install flower boxes on lamp posts along Noorddammerlaan and Legmeerdijk
    • β˜€οΈ Similar flower boxes in the old town serve as a successful example
    • β˜€οΈ Residents are willing to help maintain the flower boxes
    • β˜€οΈ Creates a welcoming atmosphere for Bovenkerk
    • β˜€οΈ Gives a holiday feeling to the area
  • πŸ’‘ Plant flower bulbs (crocuses in middle strip and daffodils on south side) along the road
    • β˜€οΈ Can be well combined with existing wildflowers
    • β˜€οΈ Would make the entrance to Westwijk representative throughout the year
  • πŸ’‘ Plant medium-height colorful flowering shrubs on the north side
  • πŸ’‘ Sow flowers similar to those on Bovenkerker weg

Groene speelplaats op school in plaats van tegels

Een grijze betonnen speelplaats is saai en slecht voor de afwatering. De speelplaats bij De Triangel aan de Zeelandiahoeve in Westwijk bestaat voor een groot deel uit tegels met een enkel speeltoestel. Een (deel) van het terrein opknappen met een gevarieerde Γ©n groene speelplaats, waarbij spel en beleving centraal staan zal de boel opfleuren, goed zijn voor de natuur en zeker ten goede komen aan de kinderen. Kinderen op een groene speelplaats zullen meer bewegen, creatiever worden en minder ruzie maken. Idealiter kan zo’n groene speelplaats ook na de schooluren opengesteld blijven voor jong en oud.Het kan al met kleine aanpassingen en het hoeft ook niet over het gehele terrein. We hebben al een goed voorbeeld bij kinderboerderij Elsenhove. In het natuurlijke en avontuurlijke deel van die speeltuin is veel gebruik gemaakt van wilgentenen (doolhof) en boomstammen en houtsnippers. Tevens kun je denken aan wat groene (Teletubbie) heuvels om over te rennen met daaronder een ingegraven buis om doorheen te kruipen. Hier valt dan ook weinig vandalisme te plegen door hangjeugd.

comments
  • Ik steun dit voorstel - het is zeer noodzakelijk voor de kinderen. Ze hebben een heel groot oppervlak, maar het is grotendeels van beton. een groenere en geschiktere speeltuin (met boselementen) zou geweldig zijn
  • Zou ook heel leuk zijn als er, vanwege specifieke beplanting, een educatieve link te maken is met biologie lessen. Bijvoorbeeld vlinderstruiken icm insectenhotel
  • @Saskia Schaapherder Goede toevoeging!
  • @Saskia Schaapherder Ik vind dit voorstel heel goed - misschien ook een mogelijkheid om kinderen van Groep 7/8 hun eigen kleine moestuin te onderhouden ? Rose uit Nes
  • Ik vind het een heel leuk en goed plan! Dat klinkt heel leuk en uitdagend voor alle kinderen!
  • Een geweldig plan. Kinderen worden ook uitgedaagd tot ander spel. Zintuigen worden meer geprikkeld en de hersenen worden op verschillende manieren geactiveerd. Ik ben vΓ³Γ³r.πŸ‘πŸ˜€
  • Super idee, zeker in het kader van "jong geleerd is oud gedaan"! Kinderen moeten leren hoe mooi en waardevol de natuur is en dat leer je het beste in de praktijk (niet uit een boek).
  • Wat een goed en leuk initiatief!
  • Goed idee!
  • Ja! Plein lijkt nu wel een tuchtplaats van een gevangenis.
  • goed ,plan leuk voor de kids zoals voor de ouders
  • Prima idee
  • dezelfde idee is al een jaar lang klaar aan het Westwijzer (aan het noordammerweg). Ziet heel tof uit, veel beter dan de saaie grijze betonnen tegels, waar niks te doen valt.
🚨 Poor drainage in the concrete playground
  • πŸ’‘ Transform (part of) the playground into a varied, green play area
    • β˜€οΈ Children will move more, be more creative, and fight less
    • β˜€οΈ Stimulates different types of play and activates the brain in various ways
    • β˜€οΈ Children learn about nature through practical experience
    • β˜€οΈ Less likely to attract vandalism
🚨 The school playground is grey, concrete, and boring
  • πŸ“– I've seen a good example at Elsenhove petting zoo where they've used natural play elements
  • πŸ“– I've seen a similar idea implemented at Westwijzer on Noordammerweg, which looks great
  • πŸ’‘ Transform (part of) the playground into a varied, green play area
    • β˜€οΈ Children will move more, be more creative, and fight less
    • β˜€οΈ Stimulates different types of play and activates the brain in various ways
    • β˜€οΈ Children learn about nature through practical experience
    • β˜€οΈ Less likely to attract vandalism
  • πŸ’‘ Add specific natural elements like willow branches, tree trunks, and hills with tunnels
  • πŸ’‘ Add educational elements like butterfly bushes and insect hotels
  • πŸ’‘ Create small vegetable gardens for children in groups 7/8

Fruitbomen in Bovenkerk

Er zijn plekken met veel gras. Dat is heel fijn, maar het kan natuurlijk iets mooier, inspirerender en vooral leuker! Waarom planten we niet wat fruitbomen? Appels, peren, pruimen, vijgen of een walnotenboom. Veel geven mooie bloesems en het fruit is leuk om te plukken.Het lijkt me een hele geschikte toevoeging aan het grasveld aan de van Koetsveldstraat, maar bijvoorbeeld ook aan de Slamander, de Zetterij of het parkje bij de Bosboom Toussaintlaan.Gemeente IJsselstein heeft bijvoorbeeld veel van ditsoort groen (bron en ze hebben hier zelfs een heuze interactieve kaart waar je de bomen kunt vinden).Inspiratie voor deze suggestie haalden we uit een artikel van het AD van 25 feb j.l. getiteld: β€˜Waarom staan de stadsparken niet vol met fruitbomen?’Update: link naar interactieve kaart toegevoegd

comments
  • Super goed idee. Kan ook goed langs de Vierlingsbeeklaan op verschillende plekken.
  • Supervet idee, ik wilde al een zulke starten! In plaats van die saaie groen, waarom niet iets planten die kinderen ook blij maakt? Iedereen wie als kind ooit een fruitboom heeft beklimmen weet hoe veel lol het was! Natuurlijk wil je hier grote, sterke fruitbomen planten. Omdat kinderen zullen daar klimmen voor een toetje :)
  • Heel goed idee
  • heel goed idee, er zijn genoeg veldjes en plekjes waar je een boomgaardje kunt maken
  • Ja ik heb nog een appelboom en een perenboom die snacken naar een plek!
  • Het grote grasveld aan de Van Koetsveldstraat is een speel-voetbal-aktiviteiten veld voor kinderen. Soms wordt er ook gezamenlijk gegeten en proberen bewoners hun tent uit. Fruitbomen mooie gedachte maar dan in het grasveld aan de zijkant van de Van Koetsveld nr 14. Het grasveld is één van de weinige groene speelterreinen voor jonge kinderen en dat willen we graag zo houden.
  • @Rob Klaassen Hi Rob, dank voor je reactie en het delen van je zorgen. Ik ben het er helemaal mee eens dat je voorbeelden praktische toepassingen zijn voor het veld en die mogen natuurlijk niet verdwijnen. Wellicht dat ik een verkeerde indruk heb gewekt met mijn suggestie, ik denk namelijk zeker niet dat het zo moet zijn dat het veld als een soort kwekerij moet dienen waarbij elke vierkante meter in het teken moet staan van fruitbomen. De bomen moeten ruim opgezet worden zodat recreatie niet alleen mogelijk blijft maar daar ook veel aantrekkelijker voor wordt. Zie bijvoorbeeld het kersenbloesempark. Daar zit men ook graag, ook om te eten, en daar wordt ook vaak een balletje getrapt. Het is echt niet zo dat kinderen er niet meer kunnen spelen. Sterker nog, ik heb zelf ook jonge kinderen, ik weet dat die veel plezier zouden beleven aan een plek waar gespeeld kan worden maar waar ook meer groen en zelfs fruit is. Ik heb zelf ook fijne jeugdherinneringen aan spelen tussen de fruitbomen. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat er niet genoeg ruimte zou overblijven voor het opzetten van een tent. Dat is in elk geval niet hoe ik het voor me zie. Ik hoop dat deze toelichting tot je verbeelding spreekt en dat het je zorgen enigszins heeft kunnen wegnemen. Anders hoor ik graag nog van je. Ik zou het jammer vinden als je op het duimpje omlaag zou klikken, maar dat is natuurlijk ook altijd een optie als je het echt niet ziet zitten.
  • @M B Wie is M.B ? Waarom geen naam erbij zoals wij allemaal ?
  • @Rob Klaassen Wat jammer dat onze discussie over de inhoud gestrand is, ik was wel benieuwd naar hoe je op mijn bericht zou reflecteren. Maar ik respecteer je keuze van harte om tegen het voorstel te zijn. Het heeft mijn voorkeur om bij de inhoud te blijven, mede omdat ik vermoed geen bevredigend antwoord op je vraag te kunnen bieden. Wel wil ik meegeven dat je beeld van 'wij allemaal' wellicht onvolledig is. Meer mensen gebruiken hier alleen initialen of een alias, of kiezen ervoor om geen foto van zichzelf te tonen, zoals jij en ik. Ieder zal daar zijn redenen voor hebben. Het kan netzo goed zijn dat jij ook een alias gebruikt, en dat is prima. Ik hoop dat mijn voorstel objectief en los van (het ontbreken van) mijn naam beoordeeld wordt. Ik ben in elk geval blij dat het jou niet heeft belet de discussie aan te gaan. Ookal had ik natuurlijk op een positievere uitkomst gehoopt.
  • @M B Jammer dat je alleen anoniem het gesprek wilt aangaan, ben je hovenier of zo?
  • @Rob Klaassen Was het maar zo, dan zou mijn eigen tuin er ook een stuk beter uit zien! Maar met mijn naam had je dat toch niet kunnen herleiden? Er zijn hier geen stiekeme bedoelingen te vinden, mijn enige motivatie is om van (o.a) dit veldje iets fraaiers te maken zodat het leuker is om te zien, mijn kinderen er meer spelen en ik er zelf ook met meer plezier zit. Mijn naam, beroep of foto zouden geen invloed moeten hebben iemands vermogen om dit idee te beoordelen. Jij hebt dan wel een voor- en achternaam ingevuld, maar dat kan netzo goed een alias zijn. Dat is inherent aan discussies op het internet en zolang het fatsoenlijk blijft, is dat prima. Je hebt je duim omlaag al gegeven, dus ik denk dat een inhoudelijke discussie al geen optie meer is. Dat is jammer, maar ik betwijfel of dit anders was geweest als ik een (fictieve) naam had ingevuld. Om wederzijdse tijdverspilling te voorkomen, stel ik voor het hierbij te laten. Dank nogmaals voor je input en fijn weekend!
  • @M B Beste MB, ik zie dat er ook al in 2020 in Amstelveen N-West voorstellen voor fruitbomen zijn gedaan, op zich een prima initiatief voor vogels, bijen en tal van andere diertjes. Wat je niet weet is dat het grasveld aan de Van Koetsveldstraat (nog maar een paar jaar geleden) op voorstel van de gemeente bebouwd zou worden met koopwoningen, een voorstel dat door de inzet van heel veel bewoners heeft geleid tot het behoud van de groenbestemming, met name groene speelruimte voor de vele jonge kinderen in deze buurt en gelegenheid voor bewoners om elkaar daar te ontmoeten. Het heeft dus een achtergrond. Eerder heb ik aangegeven dat de zijveldjes achter het pedicure-gebouwtje en het veld daarnaast zich daar wel voor zouden lenen. Daar zou je fruitbomen en 'vogelbosjes' met oa hazelaar, krentenboompjes kunnen aanplanten. Ik steun van harte je initiatief maar laat ook aan de Bovenkerkers zelf de groene speel- en ontmoetingsruimte die op hun initiatief behouden is voor de buurt. Vriendelijke groet Rob
  • @Rob Klaassen Ha Rob, Dank voor de duiding van je perspectief. Zo begrijp ik een stuk beter waar je gedrevenheid tegen mijn voorstel vandaan komt. Onze discussie begint wel een flinke baard te groeien op dit onderwerp, maar als je het me toestaat zou ik er toch graag nog even op reageren. Wat denk ik van belang is om te weten, is dat ik zelf een buurtbewoner ben, met uitzicht op dit veld. Ik ben een Bovenkerker. Ik heb kinderen. Dus vind ik het moeilijk dat je zegt 'het is voor kinderen' of 'wij willen dit niet', want je spreekt dan namens mij en mijn kinderen terwijl wij voorstander zijn. Ik ben als bewoner ook zeer zeker wel op de hoogte van de geschiedenis en ik ben eenieder die inzet getoond heeft voor het behoud van het het veld, zeer erkentelijk. Excuses als ik de indruk gewekt heb dat ik vanuit een andere wijk suggesties aan het maken was voor jouw wijk. Ik kan me voorstellen dat dit wrijving bij je opleverde. Ik denk echter wel, met alle respect, dat het een veld meer potentie heeft dan alleen een grasvlakte. Het veldje waar zo hard voor geknokt is, moet natuurlijk niet veranderen in een onbegaanbare struikenbende voor alleen vogels en bijen, ik weet niet hoe het kan dat ik die indruk bij je gewekt heb. Wellicht was het niet helder uit mijn eerdere omschrijving, maar mijn voorstel is om het veld te verrijken. Een mooi veldje met ruim opgezet enkele fruitbomen. Voor geen van de activiteiten en gebruiken die je noemt voor dit veld, zou dat ook maar enige hinder op moeten leveren, maar juist het tegendeel. Het zal een stuk meer aantrekkingskracht hebben. Bijvangst: als het geen leeg veld meer is, wordt de kans op herziening van de bestemming ook kleiner is.
  • Mooi voorstel! Lijkt me fantastisch als het aangevuld wordt met bessen struiken. Er zijn genoeg prikkelbosjes, dus waarom geen bramen of frambozen struiken? Bij het speeltuintje bij het Urbanus Park zijn er veel rhododendrons weggehaald. Ik denk in verband met ziekte. Mooie plek om wat planten neer te zetten die ook voedsel opleveren. Leuk om van te plukken voor wie dat wil en voor de vogels.
🚨 Existing grass fields are boring and uninspiring
  • πŸ“– I have fond childhood memories of climbing fruit trees
  • πŸ“– I have fruit trees that need a new home
  • πŸ“– I have children and I know they would enjoy playing in an area with more greenery and fruit trees
  • πŸ’‘ Plant fruit trees in various locations across Amstelveen South-West
    • β˜€οΈ Trees provide beautiful blossoms and fruit that can be picked
    • β˜€οΈ Kids will enjoy playing with and around the fruit trees
    • β˜€οΈ Trees make the area more attractive for recreation
    • β˜€οΈ Trees will benefit birds, bees and other animals
    • 🌧️ The field is one of few green play areas for young children and should remain as is
  • πŸ’‘ Plant berry bushes instead of ornamental bushes
    • β˜€οΈ Provides food for both people and birds

Bloembak langs de wegen en in de tuin

Elke bewoner die dit idee steunt krijgt een gratis bak, tuinaarde en zaad om bijen bakken te maken op een plek in eigen tuin.daarnaast bij elk bankje/zit plek een bak plaatsen en deze vullen met zand waar bloemen in gepland kunnen worden

comments
  • Goed idee kim. Ik heb ook een idee ingediend :-)

Groen houden moet je ook doen!

Groen moet je niet alleen doen... dat moet je ook houden! Wat je niet moet doen is om gemeenschappelijk groen gebied dat door een breed publiek van jong tot oud intensief gebruikt wordt, omtoveren in een betonnen bak voor een zeer beperkte doelgroep. En wat je helemaal niet moet doen is de mening van omwonenden en het volledig gebrek aan draagvlak voor zo’n betonnen bak negeren.

🚨 Local residents' opinions are being ignored regarding changes to green spaces
🚨 Public green spaces are being converted into concrete facilities for limited user groups
  • πŸ’‘ Maintain existing green spaces

Groen op speeltuin Parel/Nessermolen

Door de verstening van de speeltuin tussen Parel en Nessermolen wordt het er snel onprettig heet in de zomer en is er wateroverlast in de herfst. Als ouders zijn we er daardoor minder graager en spelen de kinderen er minder. Minder stenen en meer groen kunnen het hier verkoelen. Er is daarnaast geen plekje schaduw. Bomen bij het bankje, of in het midden kunnen daarvoor zorgen. Helemaal groen is waarschijnlijk geen optie want er wordt veel gebruik van gemaakt om te steppen/loopfietsen. Door in het midden een groener deel aan te leggen, of meerdere losse bosjes, zou dat te combineren zijn.

🚨 There is no shaded area in the playground
  • πŸ“– I visit the playground less often with my children due to the heat and water issues
  • πŸ’‘ Plant trees near the bench or in the middle
🚨 The playground experiences water problems in autumn
  • πŸ“– I visit the playground less often with my children due to the heat and water issues
  • πŸ’‘ Replace stones with more greenery
  • πŸ’‘ Create green areas in the middle or multiple small patches while maintaining paved areas for riding toys
    • 🌧️ Complete greening is not possible due to children using the area for stepping and balance bikes
🚨 The playground gets uncomfortably hot in summer due to excessive paving
  • πŸ“– I visit the playground less often with my children due to the heat and water issues
  • πŸ’‘ Replace stones with more greenery
  • πŸ’‘ Create green areas in the middle or multiple small patches while maintaining paved areas for riding toys
    • 🌧️ Complete greening is not possible due to children using the area for stepping and balance bikes

Kleurrijke diversiteit aan de Burgemeester Wiegelweg

De kale grasstroken links en rechts van de Burgemeester Wiegelweg plus de brede binnenberm zouden enorme kleur en fauna-diversiteit krijgen als daar bloembollen (krokussen in de binnenberm en narcissen aan de zuidzijde) worden geplant. Aan de noordzijde zouden halfhoge kleur- en bloemrijke struiken kunnen worden geplant. Een mooie entree voor de Westwijk vanaf de Bovenkerkerweg!

comments
  • Prima idee!
  • Een mooi idee. Dat kan goed gecombineerd worden met de wild bloemen die er nu staan. Het zou mooi zijn als deze entree naar de Westwijk het hele jaar door representatief is met een mooie flora en fauna.
  • Bloemen inzaaien zoals aan de Bovenkerker weg is een mooie combi met bollen.
  • Goed idee, nog 96 duimpjes omhoog om de gemeente tot actie te laten overgaan.
🚨 The grass strips along Burgemeester Wiegelweg lack color and biodiversity
  • πŸ’‘ Add more diverse plants and flowers to enhance the green strip
    • β˜€οΈ Adding plants can have a significant positive impact
  • πŸ’‘ Install flower boxes on lamp posts along Noorddammerlaan and Legmeerdijk
    • β˜€οΈ Similar flower boxes in the old town serve as a successful example
    • β˜€οΈ Residents are willing to help maintain the flower boxes
    • β˜€οΈ Creates a welcoming atmosphere for Bovenkerk
    • β˜€οΈ Gives a holiday feeling to the area
  • πŸ’‘ Plant flower bulbs (crocuses in middle strip and daffodils on south side) along the road
    • β˜€οΈ Can be well combined with existing wildflowers
    • β˜€οΈ Would make the entrance to Westwijk representative throughout the year
  • πŸ’‘ Plant medium-height colorful flowering shrubs on the north side
  • πŸ’‘ Sow flowers similar to those on Bovenkerker weg

Groen is goed, verwijderen van ladingen vogelpoep op straat!

Ons voetpad is al jaren lang een grote poepstraat van vogelpoep. We zijn tot op heden nog steeds niets opgeschoten met alle verzoeken die gedaan zijn om het vogelpoep opgelost te krijgen. Ons voorstel is vervanging van de 2 bomen door struik op stam zal aan het groen geen nadelig effect geven maar aan de onhygiΓ«nische situatie op straat zal een grote verbetering zijn. Het woonplezier meer leef plezier geven dan het hink stap springen wat we nu elke dag moeten doen. PS: Ik wandel heel veel in Amstelveen en kom dit nergens tegen.

🚨 People have to jump and hop to avoid bird droppings while walking
  • πŸ“– I walk a lot in Amstelveen and don't encounter this problem anywhere else
  • πŸ’‘ Replace the two trees with shrubs on stems
    • β˜€οΈ The change won't negatively affect the greenery
    • β˜€οΈ It will greatly improve the hygienic situation on the street
🚨 Excessive bird droppings on the sidewalk create an unhygienic situation
  • πŸ“– I walk a lot in Amstelveen and don't encounter this problem anywhere else
  • πŸ’‘ Replace the two trees with shrubs on stems
    • β˜€οΈ The change won't negatively affect the greenery
    • β˜€οΈ It will greatly improve the hygienic situation on the street

Tegel eruit, groen erin mΓ©t subsidie

Groen moet je doen! Helemaal mee eens. Heel positief dat de gemeente aandacht geeft aan het regenbestendig maken van je tuin. Aan mijn eigen voortuin vol bloemen zie ik dagelijks hoe het straatbeeld er van opknapt. Als ik echter door de buurt wandel en de voortuinen zie, dan zijn deze voor het merendeel β€˜onderhoudsvriendelijk’ aangelegd met tegels en geen of nauwelijks groen.Ik denk dat ondertussen veel van de bewoners best het nut en plezier inzien van een regenbestendige en groene tuin, maar dit niet in de praktijk brengen omdat het verwijderen van de tegels erg zwaar werk is. Mijn idee is dat deze Amstelveners over de streep worden getrokken met een bescheiden en gemaximaliseerde subsidie om tegels (deels) uit de voortuin te verwijderen en een laag tuinaarde aan te laten brengen. Het inplanten is het leuke werk en laten we aan de bewoners zelf over natuurlijk.Vanuit oogpunt van kostenbeheersing zou ik de subsidie beperken tot voortuinen. In Amstelveen zijn deze immers beperkt in omvang. Bovendien maken voortuinen deel uit van de publieke ruimte, dus de hele straat profiteert mee. Lokale hoveniers worden onder de aandacht gebracht voor het uitvoerende werk.Fijn om zoveel goede ideeΓ«n te zien voor een groen Amstelveen. Ik hoop dat mijn idee ook een kans maakt.

🚨 Most front gardens in the neighborhood are paved with tiles and have little to no greenery
  • πŸ“– I have a front garden full of flowers and see daily how it improves the street view
  • πŸ’‘ Provide a modest, maximized subsidy for removing tiles and adding soil in front gardens
    • β˜€οΈ Front gardens are limited in size, making the subsidy manageable
    • β˜€οΈ Front gardens are part of public space, benefiting the whole street
    • β˜€οΈ Planting can be left to residents as it's the fun part
🚨 Removing tiles is heavy work, which prevents people from making their gardens greener
  • πŸ’‘ Provide a modest, maximized subsidy for removing tiles and adding soil in front gardens
    • β˜€οΈ Front gardens are limited in size, making the subsidy manageable
    • β˜€οΈ Front gardens are part of public space, benefiting the whole street
    • β˜€οΈ Planting can be left to residents as it's the fun part

Meer openbaar groen

Straten worden breed ingericht. In woonerven lopen voetgangers op de weg. Terwijl er zijn aan weerzijde extra ruimte voor de voetganger. Door minder brede wegen en onnodig tegels en is het mogelijk om kilometers extra groen langs de openbaar weg aan te brengen. Zie foto van na herinrichten met minder bomen en Google streetview voor inrichten van de Melkweg. Mijn voorkeur is voor met meer bomen.

comments
  • Mee eens. Bij vrijwel alle straat- en woonerfrenovaties wordt er erg veel groen en vooral bomen verwijderd en komen er meestal veel minder bomen terug. Dat is jammer, want de bomen zijn een verrijking voor een straat en geven schaduw als het warm is.
🚨 Streets are unnecessarily wide with excessive paved areas
  • πŸ’‘ Create more green spaces along public roads by reducing street width and unnecessary pavement
🚨 Street renovations often result in removal of trees and greenery
  • πŸ’‘ Plant more trees during street renovations
    • β˜€οΈ Trees enrich streets and provide shade during warm weather

(Bloem)perken in plaats van stenen bij de speelplaatsen in de kruidenbuurt

Bij de vijf grote speelplaatsen in de kruidenbuurt (Jasmijnlaan, Guldenroedelaan, en Korianderlaan) zijn identiek uitgevoerde verhogingen met daarin naast een aantal bomen vooral veel stenen. Op de verhogingen wordt zelden tot nooit gespeeld.Deze stenen vervangen voor een bloemperk of ander groen zou de speeltuinen een veel prettige aanblik geven.

🚨 Stone areas around playgrounds in Kruidenbuurt are unused and unattractive
  • πŸ’‘ Replace stones with more greenery

Struiken aan beide kanten Noorderkroon vervangen door groen

Sinds de aanleg van de beplanting van de perken aan de Noorderkroon staan deze prikkel struiken. Al diverse malen is door diverse bewoners gevraagd om deze struiken te vervangen.Deze struiken geven onder andere overlast doordat ze de afgevallen bladeren vasthouden en door de plantsoen dienst niet afdoende opgeruimd kunnen worden.In deze perken staan ook nog een 2 verschillende soorten, die om en om gesnoeid worden geeft ook een heel slordig beeld ook de prikkelbosjes met de dorre bruine bladeren geven een armoedige aanblik.voorstel: alle struiken te vervangen door gras wat een mooi strakke aanblik van de Noorderkroon geeft en de bewoners een mooiere aanbkik verzorgt en minder zwerf afval en verdorde bladeren achterblijft.

comments
  • In dit soort plekken kunnen insecten en kleine dierenhuiden schuilen en overwinteren. Onder de schaduw van de bladeren blijft het vocht in de grond meer behouden
🚨 Brown, withered thorny bushes create a poor appearance
  • πŸ’‘ Replace all bushes with grass for a cleaner look
    • 🌧️ Current bushes provide shelter for insects and small animals
    • 🌧️ Bushes help retain moisture in the soil through shade
🚨 Thorny bushes on Noorderkroon retain fallen leaves that cannot be adequately cleaned
  • πŸ’‘ Replace all bushes with grass for a cleaner look
    • 🌧️ Current bushes provide shelter for insects and small animals
    • 🌧️ Bushes help retain moisture in the soil through shade
🚨 Mixed bush types create an untidy appearance when trimmed alternately
  • πŸ’‘ Replace all bushes with grass for a cleaner look
    • 🌧️ Current bushes provide shelter for insects and small animals
    • 🌧️ Bushes help retain moisture in the soil through shade

Wilde bloemenzee tbv insecten

Een wilde bloemenzee in plaats van de glad gemaaide grasvlakten langs het water tussen Luttickduin en Schweitzerlaan, goed voor de insecten, maar geeft ook wat kleur.

comments
  • Geweldig idee. ik ben helemaal voor !
  • Geweldig idee. Ik hoop dat het doorgaat🌼🐝🌼🐝🌼
  • Misschien met een variatie - gras in een vlek, wilde bloemen op een andere? dat biedt nog meer variate.
  • Super idee! 2 zielen 1 gedacht. Deze veel gebruikte zone (kijkers, wandelaars, zitters, honden-uitlaters) is een openbare tuin maar wel saai/gewoontjes ingedeeld. De 2 bomen zijn ziek of gaan dood. Hier moet iets mee gedaan worden, dat is een mooi moment om dit groen-idee te verwezenlijken. nr. 128
  • @Bert Sinkeldam Zo'n wilde bloemen pracht wordt nog mooier als het groeit op een glooiend terrein. Dit terrein heeft 2 groen-gras-vlakken die gedeelte kunnen worden opgehoogd met grond die daarna worden ingezaaid met bijvoorbeeld het zaden-erfgoed-van-de-Beneluxbaan.
  • Sowieso een goed idee om meer wilde bloemen te zaaien in de groenstroken. Kunnen we dat ook zelf doen?
🚨 Current grass areas along the water are plain and boring
  • πŸ’‘ Plant wildflowers instead of maintaining plain grass areas
    • β˜€οΈ Wildflowers are good for insects
    • β˜€οΈ Wildflowers add color to the area
  • πŸ’‘ Create a mixed landscape with both grass and wildflower areas
    • β˜€οΈ Mixed landscape provides more variety
  • πŸ’‘ Create elevated areas with wildflowers using soil from Beneluxbaan
    • β˜€οΈ Wildflowers look even better on elevated terrain
🚨 There are two dying trees in the area that need attention

Bomen voor winkelcentrum Middenhoven

Onlangs is winkelcentrum Middenhoven opgeknapt, een vooruitgang, vind ik wel.Ik mis nog wel wat groen aan de kant van de tramhalte, wat bomen misschien?

comments
  • Ik vind het ook mooi geworden, maar ik vind het erg jammer dat er zoveel mooie grote bomen zijn gekapt en dat er in de plantvakken, meestal op de plekken waar deze bomen ooit stonden veel minder en hele kleine boompjes zijn aangeplant, die er weer heel lang over moeten doen om groot te worden.
🚨 Large trees were replaced with much smaller ones during renovation
  • πŸ“– I noticed that after the renovation of shopping center Middenhoven, while it looks nice overall, it lacks greenery
🚨 Lack of greenery near the tram stop at shopping center Middenhoven
  • πŸ“– I noticed that after the renovation of shopping center Middenhoven, while it looks nice overall, it lacks greenery
  • πŸ’‘ Plant trees near the tram stop

Bloemenzee langs de sloot bij Beeckestijn

Een week geleden hebben een aantal bewoners van Beeckestijn langs de slootkant bloemenzaadjes gestrooid van bloemen waar vlinders en bijen van houden. We waren met ongeveer 12 bewoners. Volgend jaar willen we dat weer doen en dan met nog veel meer buren.Stieneke Kruijer

Bloemen langs de slootkant

Langs het fietspad van de kotter tot aan de polder, staan er langs het fietspad bosjes en bomen, maar achter de bosjes tot aan de sloot, ligt een heel stuk braak terrein, wat mooi zou het zijn als daar een bloemenzee van vlinder en bijenbloemen zou komen als groene verbindingszone. Met aan de bomen insectenhotels. Ook in het park bij het vijvertje bij de kotter zouden meer bloemen een goede aanvulling zijn, meer afwisseling.

🚨 The park near De Kotter needs more floral diversity
  • πŸ’‘ Plant more flowers in the park near De Kotter
🚨 Unused fallow land along the cycling path could be better utilized for biodiversity
  • πŸ’‘ Create a flower meadow for butterflies and bees as a green corridor
  • πŸ’‘ Install insect hotels in the trees

Mr.

11/2011

Mr.0"XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR"Z

11/2011

Mr.5P0VqmVg' OR 604=(SELECT 604 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.0"XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR"Z

555

(select(0)from(select(sleep(15)))v)/*'+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+'"+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+"*/

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011nOifLZ2N')) OR 43=(SELECT 43 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

11/2011

Mr.qFjG6yAL') OR 109=(SELECT 109 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||'

11/2011

Mr.

11/2011-1 waitfor delay '0:0:15' --

Mr.

11/2011RSQm7nr5'; waitfor delay '0:0:15' --

if(now()=sysdate(),sleep(15),0)

11/2011

Mr.0'XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z

11/2011

Mr.D40P10mB') OR 81=(SELECT 81 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.nSL0MDW3')) OR 74=(SELECT 74 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||'

11/2011

Mr.'"

11/2011

Mr.'"

11/2011

@@MJwj7

11/2011

Mr.

11/20110'XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z

Mr.

(select(0)from(select(sleep(15)))v)/*'+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+'"+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+"*/

Mr.

11/2011

Mr.

if(now()=sysdate(),sleep(15),0)

Mr.

11/20113ClaEZsk' OR 293=(SELECT 293 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

11/2011fgoVf3qg')) OR 626=(SELECT 626 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

11/2011'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||'

Mr.

@@PCLno

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.nhDvC08F') OR 779=(SELECT 779 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.kD2CROiZ')) OR 981=(SELECT 981 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.'"

11/2011

Mr.

555

Mr.

Mr.

Mr.

Mr.

11/2011

Mr.3KnX5wkX' OR 478=(SELECT 478 FROM PG_SLEEP(15))--

11/2011

Mr.

555

Mr.

555

if(now()=sysdate(),sleep(15),0)

11/2011

Mr.0'XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z

11/2011

@@Boqs6

11/2011

Mr.

11/20110'XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z

Mr.

(select(0)from(select(sleep(15)))v)/*'+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+'"+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+"*/

Mr.

11/2011yBWhuBGy'; waitfor delay '0:0:15' --

Mr.

11/2011LZd9q1jM') OR 752=(SELECT 752 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

11/2011

Mr.

555

Mr.

555-1; waitfor delay '0:0:15' --

Mr.

555-1 waitfor delay '0:0:15' --

Mr.

11/2011

Mr.

555UpcMCrxV')) OR 58=(SELECT 58 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

555'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||'

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555-1) OR 155=(SELECT 155 FROM PG_SLEEP(15))--

Mr.

11/2011

Mr.

555

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

11/2011

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555

Mr.

555*if(now()=sysdate(),sleep(15),0)

Mr.

5550"XOR(555*if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR"Z

Mr.

555'"

Mr.-1 waitfor delay '0:0:15' --

555

Mr.0'XOR(if(now()=sysdate(),sleep(15),0))XOR'Z

555

(select(0)from(select(sleep(15)))v)/*'+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+'"+(select(0)from(select(sleep(15)))v)+"*/

555

Mr.YcRcJ65a'; waitfor delay '0:0:15' --

555

Mr.'||DBMS_PIPE.RECEIVE_MESSAGE(CHR(98)||CHR(98)||CHR(98),15)||'

555

Mr.'"

555

@@4HfjS

555